Service

Acties & korting

Bij LASCANA kun je geregeld shoppen met korting. Meld je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van al onze acties en de nieuwste collecties en trends.

Wil je een kortingscode inwisselen? Vul de code in tijdens het afronden van je bestelling. De korting wordt automatisch in mindering gebracht op het totaalbedrag.

Het is alleen mogelijk om een waardebon of kortingscode in te wisselen wanneer je bestelling aan de algemene actievoorwaarden voldoet. Soms staat de korting niet vermeld in het besteloverzicht wanneer je een kortingscode gebruikt. Maak je geen zorgen want als je aan de actievoorwaarden voldoet, wordt de korting alsnog automatisch verwerkt bij de betaling van je bestelling.

Heb je net een bestelling gedaan, maar ben je vergeten de kortingscode in te vullen? Dat is natuurlijk vervelend. Neem snel contact op met onze klantenservice.

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle acties die zijn geïnitieerd door LASCANA, Charles  Stulemeijerweg 2, Tilburg. Bijvoorbeeld: prijsvragen, winacties, kortingsacties, waardebonacties en acties waarbij je een gratis artikel krijgt.

Gedurende de looptijd van een actie zijn onderstaande voorwaarden van toepassing. Indien er additionele regels van toepassing zijn, dan worden deze bij de actie vermeld;

 
  • Deelname aan spellen is mogelijk vanaf 18 jaar, deelnemers jonger dan 18 jaar dienen toestemming te hebben van hun ouder(s) of wettelijk vertegenwoordiger(s) om deel te kunnen nemen aan spellen.
  • Over uitslagen kan niet worden gecorrespondeerd.
  • Kortingscodes en LASCANA-waardebonnen zijn niet overdraagbaar en kunnen niet worden ingewisseld tegen contant geld.
  • Kortingscodes en LASCANA-waardebonnen mogen alleen gebruikt worden bij nieuwe bestellingen en gelden niet op eerder geplaatste bestellingen.
  • Deelnemen aan meerdere acties tegelijk is niet mogelijk.
  • Indien er een minimale aankoopwaarde aan een actie is verbonden, hebben deelnemers alleen recht op de actie als de waarde van de behouden artikelen voldoet aan de minimale aankoopwaarde. Eventuele verzendkosten tellen niet mee bij de berekening van de aankoopwaarde van de behouden artikelen.
  • Waardebonnen kunnen alleen gebruikt worden voor artikelen en mogen niet gebruikt worden om verzend- of retourkosten mee te betalen.
  • Prijswinnaars van acties ontvangen persoonlijk bericht.
  • LASCANA-medewerkers zijn uitgesloten van deelname.
  • Bij een vermoeden van fraude of onrechtmatige beïnvloeding van de resultaten behoudt LASCANA zich het recht voor deelnemers te diskwalificeren.
  • Een ieder die wil deelnemen aan een actie van LASCANA, gaat akkoord met de actievoorwaarden.

Inschrijven

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste mode, laatste trends en scherpste aanbiedingen. Bovendien ontvang je bij inschrijving € 5,- korting op je eerstvolgende bestelling.

 

Afmelden

Blijf je liever niet meer op de hoogte van de nieuwste mode, laatste trends en scherpste aanbiedingen? Je kunt je op elk moment afmelden.

 

Bestellen

Ondanks de corona-maatregelen kun je nog steeds uitstekend shoppen bij LASCANA. Wij werken hard om jouw artikelen zo snel mogelijk te bezorgen en nemen alle maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Uiteraard volgen we de adviezen van de Nederlandse overheid en het RIVM zorgvuldig op.


Levertijd

In onze magazijnen en bij onze vervoerder is het erg druk vanwege de corona-situatie en de bijbehorende maatregelen. Daardoor kan je bestelling langer onderweg zijn. We hopen op je begrip. Uiteraard werken we hard om je bestelling veilig en zo snel mogelijk te bezorgen. Zodra je bestelling bij onze vervoerder arriveert, ontvang je een bericht waarmee je de actuele bezorgstatus kunt volgen



Bezorging

Bezorgers bezorgen de pakketten gewoon bij je thuis of bij een PostNL Punt en nemen extra hygiëne-maatregelen:

  • Houd rekening met onze bezorger en houd wat afstand en vermijd fysiek contact.

  • Bij pakketten waarbij een handtekening en ID-controle is vereist, tekent de bezorger (na toestemming aan jou te hebben gevraagd) voor ontvangst zodat er geen contact plaatsvindt tussen jou en de PostNL-bezorger. De laatste 3 cijfers van je BSN-nummer worden als handtekening genoteerd.

Volg de volgende vier stappen om snel en gemakkelijk je favoriete artikel(en) te bestellen.


Shoppen

Ga naar een artikel, selecteer de kleur en maat en klik op In winkelmandje. Je kunt verder shoppen of naar je winkelwagen gaan om je bestelling af te ronden.


Winkelwagen
Klaar met shoppen? Ga naar je winkelwagen om je bestelling te controleren en eventueel te wijzigen (kleur, maat en aantal). Klik op DOORGAAN MET BESTELLEN om verder te gaan.

Alle getoonde prijzen zijn inclusief btw.

Aanmelden

Als je nog niet bent ingelogd, vragen we je jouw e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Bestel je voor het eerst? Vul dan je e-mailadres in en maak een account aan via de button GA VERDER.

Bestelling afronden
Heb je een kortingscode of waardebon? Vul de code dan in bij deze laatste stap. Vervolgens kies je het afleveradres. Je kunt bestellingen thuis of bij een PostNL Punt bij jou in de buurt laten bezorgen. Kies ten slotte een en voltooi je bestelling via de button KOPEN.

Zodra je bestelling is afgerond, mailen we je direct een bestelbevestiging. We wensen je veel shopplezier bij LASCANA.

Log in op LASCANA en kies via je klantenrekening een levering en klik vervolgens op Volg je bestelling om de meest actuele status te volgen. Artikelen die ons magazijn nog niet hebben verlaten, kun je vinden in Mijn Bestellingen.

De dag voordat je bestelling wordt geleverd, krijg je een e-mail met meer informatie over het tijdstip van bezorgen.


Bezorgstatus per sms

Registreer je mobiele telefoonnummer in je account of vul je 06-nummer in tijdens het afronden van je bestelling zodat je per sms geïnformeerd wordt over de bezorgstatus. Je kunt je telefoonnummer wijzigen via Persoonlijke gegevens.

In je winkelwagen heb je de mogelijkheid om de kleur, aantal of maat van een artikel te wijzigen. Ook kun je een artikel uit je winkelwagen verwijderen.


Bestelling annuleren

In je account kun je via Mijn Bestellingen alle onlangs geplaatste bestellingen eenvoudig annuleren. Staat je bestelling hier niet bij? Dan hebben we je bestelling al in behandeling genomen en kun je deze niet in je account annuleren. Afhankelijk in hoeverre de bestelling is verwerkt, kan je deze soms nog annuleren via onze klantenservice. We storten het vooruitbetaalde bedrag van je geannuleerde bestelling binnen twee weken terug op je rekening.

 

Wanneer je het pakket al hebt geaccepteerd (of wanneer het bij je buren is bezorgd) kun je de bestelling retourneren.

 

We doen er uiteraard alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Als je op een artikel klikt, zie je de actuele levertijd. Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je in je account de bezorgstatus bekijken. Een dag voor de bezorgdatum ontvang je een bericht met aanvullende gegevens.

Bij LASCANA bieden we onze klanten graag kortingen aan. Zo shop je de leukste artikelen tegen een lage prijs. Wanneer je een kortingscode in je bezit hebt, vul je deze in voordat je een bezorgmethode kiest. Klik vervolgens op inwisselen en de korting wordt tijdens het afronden van je bestelling verrekend op het totaalbedrag.

Soms staat de korting niet vermeld in het besteloverzicht wanneer je een waardeboncode/kortingscode gebruikt. Maak je geen zorgen want als je aan de algemene actievoorwaarden voldoet, wordt de korting alsnog automatisch verwerkt bij de betaling van je bestelling.

Je kunt per bestelling 1 kortingscode inwisselen.

Betalen & geldzaken

iDEAL 
Met iDEAL kun je snel, veilig en eenvoudig betalen. Het bedrag wordt van je rekening afgeschreven zodat je betaling direct is afgehandeld. Als je (een deel van) je bestelling retourneert, storten we het bedrag uiteraard zo snel mogelijk terug op je rekening. Heb je nog een rekening die je aan LASCANA moet betalen? Log in op je account om via Mijn Klantenrekening het openstaande bedrag rechtstreeks te betalen met iDEAL .


Achteraf betalen
Met een acceptgiro betaal je het volledige bedrag in één keer binnen 14 dagen nadat je bestelling is bezorgd. Het voordeel van deze betaalwijze is dat je wacht met betalen totdat je het artikel hebt bekeken en zeker weet dat je het niet wil retourneren. Maak het bedrag onder vermelding van je klantnummer over naar IBAN-nummer NL30INGB0007206580 t.n.v. LASCANA in Tilburg. Je vindt de betaalgegevens ook op de leverbon die via mail of met je bestelling wordt meegestuurd.


Betalen in termijnen
 

Bij LASCANA kun je kiezen om te betalen in termijnen. Met deze betaalwijze kies je voor gespreid betalen en bepaal je voor een groot deel zelf in welk tempo je betaalt. Wil je gebruik maken van deze betaalmethode? Kies in de winkelwagen voor Maandelijkse termijnen. Hier vind je ook een rekenhulp die je helpt om jouw maandelijkse termijnbedrag en de kredietkosten uit te rekenen. 

Meer informatie over deze betaalwijze en het maken van een proefberekening vind je via Betalen in termijnen. 


Verplichte vooruitbetaling  

Soms vragen we om een vooruitbetaling. Vaak is dat een deel van de totale waarde in je winkelwagen. Of we je om een vooruitbetaling vragen, hangt af van je individuele situatie, de waarde van je bestelling, wat je bestelt of hoe lang je al klant bent.

Bij LASCANA kun je de meeste bestellingen vanaf € 45,- in termijnen betalen. Zo betaal je gespreid en bepaal je voor een groot deel zelf in welk tempo je betaalt.

Zo werkt het
LASCANA is een merk van OTTO B.V. Wanneer je bij je bestelling kiest voor betalen in termijnen, ontvang je vanaf dat moment alle kredietinformatie via OTTO. Om te betalen in termijnen, kies je in je winkelwagen voor de betaalmethode Maandelijkse termijnen. Na het afronden van je bestelling ontvang je een bevestiging met daarop alle kredietinformatie. Kort na ontvangst van je bestelling ontvang je per e-mail of per brief een rekeningoverzicht. Hierop staat het totaal te betalen bedrag, het maandelijkse te betalen bedrag en je persoonlijke bestedingsruimte. Wanneer je saldo is afgelost, kun je indien gewenst het krediet opzeggen.


Maandbedrag berekenen 
Gebruik onze rekenhulp om vrijblijvend het maandbedrag, de looptijd en de verwachte kosten van betalen in termijnen te berekenen. Vul de waarde van je bestelling in en onze rekenhulp informeert je meteen over het minimaal te betalen maandbedrag en de bijbehorende looptijd. De hoogte van je minimale termijnbedrag is afhankelijk van de waarde van je bestelling. Het is op elk moment mogelijk om een hoger termijnbedrag naar ons over te maken. Zorg altijd dat je maandbedrag past binnen je budget.


Inkomens- en lastentoets
 

Het is onze plicht te zorgen dat je maandelijkse betalingsverplichtingen passen binnen je budget. Bij de aanvraag van een krediet toetsen we daarom je kredietwaardigheid. Bij een saldo vanaf € 250,- kunnen we je enkele vragen stellen over je inkomen en vaste lasten.  

Herroepingsrecht
Maak je gebruik van het herroepingsrecht en heb je gekozen voor betalen in termijnen? Dan wordt het aankoopbedrag van het betreffende artikel uiteraard op je kredietrekening in mindering gebracht. Wanneer je de gehele overeenkomst herroept, dan wordt de kredietovereenkomst ook automatisch verbonden. 


Lascana biedt de mogelijkheid om in termijnen te betalen. Het is wel belangrijk dat je gedurende de looptijd elke maand het afgesproken termijnbedrag kunt betalen. Bepaal daarom vooraf of het maandbedrag binnen je budget past.

Tel eerst je vaste maandlasten op zoals:
• woonlasten (huur, energie, belastingen, telefoon, internet, verzekeringen)
• abonnementen en contributies
• autokosten (brandstof, verzekering, belasting en afschrijving)
• aflossing van huidige leningen
• alimentatie

Bereken je maandelijkse uitgaven voor onder andere:
• boodschappen
• kleding en persoonlijke verzorging
• recreatie
• aankoop en onderhoud van je inboedel
• reserve voor onvoorziene uitgaven

Bereken je maandbedrag met onze rekenhulp:
• Klik op een willekeurig artikel vanaf € 75,-.
• Open onze rekenhulp en maak vrijblijvend proefberekeningen door je totaalbedrag en looptijd te wijzigen.   

Zijn je maandlasten opgeteld bij je maandelijkse uitgaven en je nieuwe maandelijkse termijnbedrag gelijk of hoger dan je netto maandinkomen? Dan is het niet verstandig om een krediet af te sluiten.

Op www.nibud.nl vind je individueel budgetadvies en meer informatie over het maken van een begroting.


Inkomens- en lastentoets 

Het is onze plicht te zorgen dat je maandelijkse betalingsverplichtingen passen binnen je budget. Bij de aanvraag van een krediet toetsen we daarom je kredietwaardigheid. Bij een saldo vanaf € 250,- kunnen we je enkele vragen stellen over je inkomen en vaste lasten.  

BKR-registratie

Het BKR registreert alle doorlopende en aflopende leningen en kredieten met een limiet hoger dan € 250 en alle betaalrekeningen met de mogelijkheid tot roodstand van meer dan € 250. Deze registraties worden positieve registraties genoemd. Als er op een positieve registratie een achterstand ontstaat van meer dan twee maanden wordt dat een negatieve registratie genoemd. Daarmee heeft het BKR een overzicht van iedereen die een of meerdere kredietmogelijkheden tot zijn beschikking heeft.

Alle belangrijke informatie over betalingen vind je terug in je account. Log in en bekijk je saldo via Mijn Klantenrekening. Je vindt hier je rekeningoverzichten en verwerkte bestellingen. Je kunt hier ook je openstaande rekeningen betalen met iDEAL. Het kan soms enkele dagen duren voordat je betaling zichtbaar is op je klantenrekening.

Betaalgegevens LASCANA

In je LASCANA-account vind je het openstaande saldo en kun je direct met iDEAL betalen.
Je kunt het bedrag ook overmaken naar NL30INGB0007206580 t.n.v. LASCANA in Tilburg.
Vermeld dan altijd je klantnummer in de omschrijving. Het klantnummer en het te betalen bedrag vind je in je account en op je rekeningoverzicht.
 
Nog geen LASCANA-account?
Bij LASCANA maak je altijd een account aan op het moment dat je de eerste keer bestelt. We vragen om je gegevens voordat je de bestelling afrondt. Vervolgens krijg je toegang tot je account en kun je al je informatie over je bestellingen en betalingen terugvinden in Mijn Klantenrekening.
 
Betaalvoorkeur wijzigen
Wil je jouw betaalvoorkeur wijzigen? Neem contact op met onze klantenservice.

Krediet opzeggen
Het is geen enkel probleem om je krediet op te zeggen. Mail je klantnummer, naam, adres en postcode naar klantenservice@lascana.nl of stuur deze per post naar:


Klantenservice LASCANA

Postbus 90200
5000 LX  Tilburg

Voordat we de opzegging van je krediet kunnen verwerken, moet je jouw openstaande saldo aflossen. In Mijn Klantenrekening maak je makkelijk en veilig een bedrag over via iDEAL. Je kan te allen tijde weer een krediet openen door tijdens het afronden van je nieuwe bestelling te kiezen voor de betaalmethode Maandelijkse termijnen.

 

Bezorgen & afhalen

De bezorgkosten bedragen € 3,95.

We doen er uiteraard alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Als je op een artikel klikt, vind je de actuele levertijd. De dag voordat je bestelling wordt geleverd, krijg je een bericht met de details van de bezorging. Via je account kun je de bezorgstatus van je bestelling bekijken.

Bezorgdatum bepalen?
 

Het is niet mogelijk om vooraf de bezorgdatum zelf te bepalen. Als je al een keer eerder bij LASCANA hebt besteld, kun je je bestelling laten bezorgen bij een PostNL Punt bij jou in de buurt. PostNL Punten hebben ruime openingstijden zodat je zelf kunt bepalen wanneer je jouw bestelling ophaalt.

Bezorging op ander adres?
 

Je kunt je bestelling thuis of bij een PostNL Punt laten bezorgen. We versturen geen bestellingen naar een alternatief adres of naar een buitenlands adres.

PostNL hanteert de volgende bezorgtijden:

  • maandag t/m zaterdag: 9.00 - 21.30 uur

Het is niet mogelijk om een bezorgdatum te kiezen. Je kunt tijdens het afronden van je bestelling wel kiezen om je bestelling bij een PostNL Punt te laten bezorgen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent om je bestelling in ontvangst te nemen, bezorgen we de bestelling bij je buren. De bezorger laat een kaartje in de brievenbus achter zodat je weet dat je bestelling bij de buren is bezorgd. Gaat het om een bestelling waarvoor moet worden getekend of zijn je buren niet thuis? Dan laat de bezorger een kaartje in de brievenbus achter met daarop informatie over de eerstvolgende bezorgdatum (vaak al de volgende dag) en een niet-thuiscode.

Bezorgmoment wijzigen
Als je niet in de gelegenheid bent om je bestelling in ontvangst te nemen op de nieuwe bezorgdatum, gebruik je de niet-thuiscode om een nieuwe bezorgdatum in te plannen via PostNL.

 
Ik wil mijn bestelling niet bij mijn buren laten bezorgen
Heb je liever niet dat je bestelling bij je buren wordt bezorgd wanneer je niet thuis bent? Neem dan voordat je een bestelling plaatst contact op met onze klantenservice en we zorgen dat toekomstige LASCANA-bestellingen niet bij je buren worden bezorgd. Je kunt dit ook zelf aangeven via de instellingen in je LASCANA-account.

Wil je graag zelf bepalen waar je bestelling wordt bezorgd? Dan kun je gebruik maken van een PostNL Punt.* Geef tijdens het bestellen aan bij welk PostNL Punt je de bestelling wil ophalen. Zodra de bestelling bij het PostNL Punt is bezorgd, ontvang je een bericht per sms en/of e-mail. 



De voordelen

Zodra de bestelling is bezorgd, ontvang je een bericht per sms en/of e-mail. Je kunt dan zelf bepalen wanneer je jouw bestelling gaat ophalen. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

 
De voordelen

      • Er zijn circa 2500 PostNL Punten in Nederland dus je kan je bestelling ophalen waar je maar wil.
      • Je hoeft niet thuis te blijven om een bestelling in ontvangst te nemen.
      • PostNL Punten zijn vaak ook 's avonds en in het weekend geopend.


Zo werkt het

    • Geef tijdens het bestellen aan dat je jouw bestelling graag op een PostNL Punt ontvangt.
    • Je bestelling wordt bezorgd bij het gekozen PostNL Punt.
    • Zodra je bestelling is bezorgd sturen we een bericht naar het bij ons bekende telefoonnummer of e-mailadres. Bekijk hier je contactgegevens
    • We sturen je een herinnering als je de bestelling na 6 dagen nog niet hebt opgehaald.
    • Neem altijd je identiteitsbewijs mee als je de bestelling ophaalt.
    • Als je de bestelling na 14 kalenderdagen niet is opgehaald, wordt deze retour gezonden.
    • Retourneren via een PostNL Punt is ook mogelijk.
    • Bestel je voor de eerste keer bij LASCANA? Dan kun je jouw bestelling niet bij een PostNL Punt laten bezorgen (eventueel retourneren via een PostNL Punt is wel mogelijk).

Garantie & repareren

Op al onze artikelen zit een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een artikel datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Binnen de garantietermijn zorgen wij kosteloos voor reparatie of omruiling. Wanneer reparatie of vervanging niet mogelijk is, wordt de aankoopprijs vergoed. 

Garantievoorwaarden
Er kan geen aanspraak worden gemaakt op onze garantie als er sprake is van: 

  • Beschadiging door opzet of door nalatigheid
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
  • Normale slijtage
  • Beschadiging door het niet (juist) in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Meer informatie over de wettelijke garantie vind je op de website van ConsuWijzer

Ben je niet tevreden over je bestelling of over onze dienstverlening? Laat het ons direct weten via ons contactformulier en je ontvangt binnen enkele dagen (maar zeker binnen 2 weken) een inhoudelijke reactie. Je kunt ook telefonisch of via Facebook contact opnemen om je klacht te melden. 

We doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Ben je desondanks toch niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of via het Europees ODR Platform.

Retourneren & ruilen

Een artikel mag je 30 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wil behouden. Binnen deze termijn heb je recht om, zonder opgave van redenen, aan ons te melden dat je een artikel wil retourneren (herroepingsrecht). De zichtermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Na melding van je herroeping heb je nog 30 dagen om het artikel daadwerkelijk naar ons terug te sturen.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je ook het herroepingsformulier opsturen. Je dient het artikel dan binnen 30 dagen na het versturen van dit formulier naar ons terug te sturen. Je hebt echter niet verplicht om dit formulier te gebruiken, want ook zonder dit formulier geldt het herroepingsrecht. Je kunt het artikel ook meteen binnen 30 dagen naar ons terugsturen zonder voorafgaande herroepingsmededeling.


Betalingstermijn
Je hebt 30 dagen de tijd om je artikelen te retourneren maar we vragen je wel om binnen 14 dagen na ontvangst van je artikel(en) te betalen. Mocht je na de betaling toch nog besluiten om de artikelen te retourneren, dan storten we het naar LASCANA overgemaakte bedrag terug. 

Retourneren is bij LASCANA geen enkel probleem via een PostNL Punt bij jou in de buurt.

Je ontvangt bij elke bestelling een retouretiket en retourbon. Verpak het artikel indien mogelijk in de originele verpakking, voeg de retourbon toe en plak het retouretiket op het pakket. Heb je het retouretiket niet meer? Verstuur het pakket dan naar LASCANA, Antwoordnummer 33000, 8000 ZC in Zwolle via een PostNL Punt. Heb je de retourbon niet meer? Neem dan contact op met onze klantenservice

Vergeet niet om het afgiftebewijs dat je bij het PostNL Punt krijgt goed te bewaren totdat je van ons de bevestigingsmail krijgt dat we je geretourneerde artikelen hebben ontvangen en verwerkt. Mocht er iets misgaan met je pakket dan heb je dit bewijs nodig om aan te tonen dat je het artikel hebt geretourneerd.

Wanneer je een artikel retourneert, moet deze zich in de originele staat te bevinden en voor zover mogelijk in de originele fabrieksverpakking verpakt zijn. Je mag het artikel uiteraard bekijken om te beoordelen of je het wil houden. We vragen wel om zorgvuldig om te gaan met het artikel, zodat deze onbeschadigd naar LASCANA kan worden geretourneerd. Als een artikel beschadigd is, kan LASCANA een schadevergoeding in rekening brengen, zoals gesteld in de algemene voorwaarden, artikel 7.

Herroepingsrecht:
Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je het herroepingsformulier opsturen. Je moet het artikel dan binnen 30 dagen na het versturen van dit formulier naar ons retourneren. Je bent niet verplicht om dit formulier te gebruiken, want ook zonder dit formulier geldt het herroepingsrecht. Uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij de herroepingsmededeling hebben ontvangen, betalen wij het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten van de heenzending) terug. Wij mogen wel wachten met terugbetalen totdat we de retouren hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond de arikelen te hebben opgestuurd (afhankelijk van welk moment eerder valt).


We vragen je hierbij altijd de retourbon toe te voegen die is bijgeleverd in je bestelling.
Vergeet niet of het afgiftebewijs dat je ontvangt bij het PostNL Punt goed te bewaren todat we je een bevestiging hebben gemaild dat we je geretourneerde artikelen hebben ontvangen en verwerkt.

Let op: artikelen mogen niet gedragen, beschadigd, vervuild of gewassen zijn en alle labels en etiketten moeten indien redelijkerwijs mogelijk nog aan het artikel zijn bevestigd. Mocht hier niet aan zijn voldaan, dan brengen wij een eventuele waardevermindering bij je in rekening.

Beschadigde artikelen
Als je een artikel beschadigd retourneert, kunnen we een schadevergoeding in rekening brengen zoals is gesteld in de algemene voorwaarden, artikel 7.

Heb je zelf een beschadigd artikel ontvangen? Neem snel contact op met onze klantenservice.

 

Betaal ik kosten om mijn bestelling te retourneren?
Wanneer je iets wilt retourneren, komen de verzendkosten van de heenzending van € 3,95 te vervallen. Als je van onze retourservice gebruik maakt (je bestelling retourneert via het antwoordnummer) betaal je € 3,95 aan verzendkosten voor deze retourservice. Je betaalt dus altijd maar eenmalig € 3,95 per bestelling.

Terugbetaling
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je een eventueel vooruitbetaald bedrag niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, terug op je rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de aankoop hebt gedaan. Vooruitbetaalde verzendkosten worden verrekend met de kosten van onze retourservice. Als je een deel van je bestelling retour stuurt, worden de bezorgkosten niet teruggestort maar betaal je ook niet voor onze retourservice. Soms duurt het enige tijd voordat een geretourneerd artikel is verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat een retourzending nog niet op je rekeningoverzicht is verwerkt. Op een volgend rekeningoverzicht is dit wel te zien.

Als je een artikel wil ruilen, neem je contact op met onze klantenservice via 088-4651465. Je ruiling (hetzelfde artikel in een andere maat of kleur) wordt dan meteen verwerkt en je betaalt hiervoor geen extra bezorgkosten. Wil je ruilen omdat je artikel is beschadigd? Dan vragen we je het beschadigde artikel altijd terug te sturen.

Mijn account

LASCANA-account

Shop je voor de eerste keer bij LASCANA? Dan maken we voor het afronden van je bestelling een account voor je aan. Klik in je winkelwagen op NAAR DE KASSA en vul je e-mailadres in en klik op GA VERDER. Vul je aanvullende gegevens in zodat we je bestelling in behandeling kunnen nemen. Je hebt nu toegang tot Mijn account waar je informatie vindt over je bestelling. Hier kun je ook je rekeningen bekijken of je gegevens wijzigen.

Let op: LASCANA is powered by OTTO. Heb je al een OTTO-account? Gebruik dan dezelfde gegevens om in te loggen bij LASCANA.
 

Account opzeggen

Wil je jouw LASCANA-account opzeggen en je gegevens verwijderen uit ons systeem? Mail je verzoek samen met je klantgegevens naar onze klantenservice.  Het is niet verplicht maar om onze dienstverlening te verbeteren, horen we ook graag de reden van het opzeggen van je account.

 

E-mailadres wijzigen

Log in op Mijn account met het e-mailadres dat bij ons bekend is en wijzig je e-mailadres  via je Persoonlijke gegevens. Je logt voortaan in met het meest recent ingevulde e-mailadres. Ook ontvang je voortaan alle e-mails zoals bestelbevestigingen en nieuwsbrieven op het e-mailadres.  


Rekeningnummer wijzigen

Log in op Mijn account en wijzig je rekeningnummer via Persoonlijke gegevens.


Wachtwoord wijzigen

Log in op Mijn account en wijzig je wachtwoord via Persoonlijke gegevens. Heb je problemen met inloggen?  We helpen je graag verder.

 

Betaalmethode wijzigen

Je kunt tijdens het afronden van je bestelling een betaalmethode kiezen. Wil je jouw betaalwijze per direct wijzigen ? Neem contact op met onze klantenservice.

 

Adres wijzigen

Ben je verhuisd? Log in op Mijn account en wijzig je adres eenvoudig via Adresgegevens.  

We verwerken je nieuwe adres de volgende werkdag. Wanneer je de bestelling graag op je nieuwe adres wil ontvangen, is het verstandig om de bestelling de eerstvolgende werkdag na de adreswijziging te plaatsen zodat we tijd hebben om je adreswijziging te verwerken.


Tip: Bewaar de artikelen die je wil bestellen via je verlanglijstje zodat je deze niet vergeet. De volgende keer als je lascana.nl bezoekt, kun je deze artikelen gemakkelijk in je winkelwagen plaatsen.

Privacy

Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Ons privacybeleid geeft je inzicht in de gegevens die we verzamelen, voor welk doel we deze gegevens verzamelen en gebruiken en hoe de gegevens worden opgeslagen. We respecteren jouw privacy en verwerken jouw persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor de gegevens zijn verstrekt en in overeenstemming met de geldende privacywetgeving. Bekijk hier ons volledige privacybeleid en welke rechten je hebt.

Een cookie wordt gebruikt, door zowel LASCANA als andere partijen waar wij mee samenwerken, om informatie in een klein tekstbestand op jouw computer, smartphone of tablet te plaatsen. Door het plaatsen van een cookie kunnen wij je beter van dienst zijn. Een cookie zorgt er bijvoorbeeld voor dat je niet twee keer dezelfde informatie te zien krijgt.


Er zijn verschillende soorten cookies die gebruikt kunnen worden en afhankelijk van de cookiesoort is jouw toestemming nodig om de cookie te kunnen plaatsen.

  • Functionele cookies
    Deze cookies zijn nodig om onze website goed te laten functioneren. Dankzij deze cookies kunnen wij bijv. jouw artikelen in je winkelmandje onthouden en je laatst bekeken artikelen.

  • Analytische cookies
    Via deze cookies kunnen wij zien of alle functies van onze website naar behoren werken en hoe je onze webshop gebruikt zodat je ons helpt verbeteringen door te voeren.

  • Tracking cookies
    Deze cookies onthouden naar welke artikelen je hebt gezocht en bieden je op pagina’s van derden advertenties voor deze artikelen. Als je deze cookies niet accepteert wil dit niet zeggen dat geen advertenties getoond worden maar de advertenties zijn dan niet aangesloten op jouw interesses.


Hieronder vermelden we welke soort cookies we plaatsen:


Geplaatst door

   

Soort cookie

Lascana

   

functionele cookie

Criteo

   

tracking cookie

Relay42

   

functionele cookie

Google Adwords

   

tracking cookie

Google Analytics

   

analytische cookie

Bing

   

tracking cookie

Ecircle

   

analytische cookie

Stylight

   

analytische cookie

Partnerize

   

functionele cookie


Afmelden cookies

Je kunt je te allen tijde afmelden van cookies. Onder de HELP-functie van je browser vind je instructies voor het aanpassen van de instellingen met betrekking tot cookies. Let bij het afmelden van zowel LASCANA als de 3rd party cookies er wel op, dat deze opt-out (afmelding) in een cookie wordt opgeslagen op je computer. Zodra je via jouw browser alle opgeslagen cookies verwijdert, kunnen wij niet controleren of je je hebt afgemeld. Bekijk of wijzig hier je cookie instellingen.

Indien wij je vragen om een kopie van een legitimatiebewijs toe te sturen is dit noodzakelijk voor de vaststelling van jouw identiteit. Wij gaan zorgvuldig met deze gegevens om en wij vragen jou om de pasfoto en BSN onleesbaar te maken voor je eigen veiligheid/privacy voordat je een kopie toestuurt.

Een voorbeeld van welke gegevens je onleesbaar dient te maken vind je hier.


Heb je hier nog vragen over neem dan contact op met onze klantenservice: klantenservice@lascana.nl of 088-465 1465.

Let op: een kopie van het legitimatiebewijs dient te worden verstuurd aan bo_orderacceptatie@ottobv.nl.

Contact


Heb je een vraag maar geen antwoord kunnen vinden op onze servicepagina's?
Hieronder vind je onze contactgegevens, zodat wij je verder kunnen helpen.

Stel je vraag via ons contactformulier.

Telefoon: 
088 - 465 1465
Maandag t/m vrijdag: 8.00 – 21.00 uur.
Zaterdag: 9.00 - 17.00 uur.

Klacht
Heb je een klacht? Vul ons contactformulier in en we nemen binnen enkele dagen contact met je op.
Je kunt uiteraard ook telefonisch contact opnemen via 088 - 465 1465.