Nachthemden
NAAR BOVEN

Nachthemden

Gun jezelf een perfecte nachtrust

Tegenwoordig is ons leven ontzettend druk, hectisch en chaotisch. Wanneer je ’s avonds thuis komt, is het ontzettend belangrijk om een heerlijk, rustig moment voor jezelf te creëren. Comfortabele nachtkleding kan ervoor zorgen dat je helemaal tot rust komt. Een nachthemd, ook wel nachtjapon genoemd, is perfect voor vrouwen die houden van stijl én comfort. Een nachthemd is namelijk super vrouwelijk! Eigenlijk is het een fijn jurkje dat je draagt tijdens het slapen. De lengte van het nachthemd is variërend van de enkel tot de knie. Een nachthemd valt dan ook onder de categorie nachtkleding. Wel zijn nachthemden wat wijder, waardoor ze luchtig en comfortabel zijn. Bovendien zijn de meeste nachthemden gemaakt van zachte katoenen en zijden stoffen. In de webshop van LASCANA vind je verschillende soorten hemden, van basic modellen tot elegante modellen met kant en glanzend satijn.

Vind het nachthemd dat bij jou past!

Nachthemden zijn er tegenwoordig in ontzettend veel soorten. Zo heb je sexy nachthemden, nachthemden met korte mouw, nachthemden met lange mouw, nachthemden met print en nog veel meer. Bij LASCANA vind je de mooiste nachthemden van topmerken als s. Oliver, Calvin Klein en Buffalo London. Ben je op zoek naar een extra sexy nachthemd? Ga dan voor een negligé. Dit type nachtkleding is nét wat speelser en uitdagender dan een normaal nachthemd.

Tips voor een fijne nachtrust

Een goede nachtrust is essentieel voor je gezondheid. Zorg daarom dat je voldoende rust neemt en genoeg uren slaapt. De stof Melatonine zorgt ervoor dat wij slaperig worden. Deze stof wordt aangemaakt zodra het donker begint te worden. Het gehalte Melatonine is het hoogst vroeg in de ochtend en neemt daarna in hoeveelheid af. Als je problemen hebt met slapen, zullen we je enkele tips meegeven:
• Verander de inrichting van je slaapkamer. Soms kan het al helpen als je bed op een andere plek staat.
• Probeer tussendoor (overdag) niet te slapen, dan kom je ’s avonds moeilijk in slaap.
• Drink een kopje kalmerende thee of warme melk voor het slapen gaan.
• Probeer zoveel mogelijk op vaste tijdstippen te gaan slapen en op te staan voor een goed ritme.
• Neem de tijd om voldoende te slapen. Wanneer je vroeg op moet, doe je er verstandig aan om op tijd naar bed te gaan.
• Lees een boek of tijdschrift voor het slapen gaan om te ontspannen.
• Zet je raam een stukje open voor frisse lucht.
• Zorg dat je matras en kussen van goede kwaliteit zijn. Vooral de comfort van je matras is belangrijk. De levensduur van een matras is maximaal tien jaar, dus schaf na die jaren een nieuw matras aan.
• Tel je ademhaling om een rustgevend gevoel te creëren.
• Probeer zo min mogelijk te piekeren. Als je veel ligt te piekeren, ga dan even een rondje lopen, een boek lezen of tv kijken voor wat afleiding om je hoofd leeg te maken.
• Veel alcohol en roken kunnen de slaap bemoeilijken. Alhoewel alcohol je een rustgevend gevoel geeft, verstoord het toch je slaapritme. Vermijd dus genoemde stimulerende middelen zoveel mogelijk voor het slapen gaan.