Voorwaarden retourneren & zichttermijn

Een artikel mag je 30 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wil behouden. Binnen deze termijn heb je het recht om, zonder opgave van redenen, aan ons te melden dat je een artikel wil retourneren (herroepingsrecht).

De zichttermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Na melding van je herroeping heb je nog 30 dagen om het artikel daadwerkelijk naar ons terug te sturen.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je ook het herroepingsformulier opsturen. Je dient het artikel dan binnen 30 dagen na het versturen van dit formulier naar ons terug te sturen. Je bent echter niet verplicht om dit formulier te gebruiken, want ook zonder dit formulier geldt het herroepingsrecht. Je kunt het artikel ook meteen binnen 30 dagen naar ons terugsturen zonder voorafgaande herroepingsmededeling.

Betalingstermijn

Je hebt 30 dagen de tijd om je artikelen te retourneren maar we vragen je wel om binnen 14 dagen na ontvangst van je artikel(en) te betalen. Mocht je na de betaling toch nog besluiten om de artikelen te retourneren, dan storten we het naar LASCANA overgemaakte bedrag terug.

Retourneren is bij LASCANA geen enkel probleem via een PostNL Punt bij jou in de buurt.

Je ontvangt bij elke bestelling een retouretiket en retourbon. Verpak het artikel indien mogelijk in de originele verpakking, voeg de retourbon toe en plak het retouretiket op het pakket. Heb je het retouretiket niet meer? Verstuur het pakket dan naar LASCANA, Antwoordnummer 33000, 8000 ZC in Zwolle via een PostNL Punt. Heb je de retourbon niet meer? Neem dan contact op met onze klantenservice

Wanneer je een artikel terugstuurt, gaan wij ervan uit dat het artikel compleet is - en voor zover redelijkerwijs mogelijk - zich in de originele staat bevindt en in de originele fabrieksverpakking zit. Uitgangspunt is dat je een artikel hanteert/ inspecteert zoals je dat in een winkel mag doen. Wanneer een artikel beschadigd is kan LASCANA een schadevergoeding in rekening brengen, zoals gesteld in de algemene voorwaarden, artikel 7.

Vergeet niet om het afgiftebewijs dat je bij het PostNL Punt krijgt goed te bewaren totdat je van ons de bevestigingsmail krijgt dat we je geretourneerde artikelen hebben ontvangen en verwerkt. Mocht er iets misgaan met je pakket dan heb je dit bewijs nodig om aan te tonen dat je het artikel hebt geretourneerd.


 Terug naar Klantenservice